Levering
Alle varer blir sendt fra Klesarven sitt hovedlager hos Colliflow lokalisert i Skien. Vi sender med Bring og PostNord. Sporing får du på separat e-post. Frakten tar 1-3 virkedager avhengig av postadresse.

Dersom pakken din ikke er fremme hos deg innen 7 virkedager setter vi stor pris på at du tar kontakt med oss på e-post: info@klesarven.no

Pakkesporing
Din bestilling sendes normalt innen 24 timer på virkedager. Bestiller du på lørdag eller søndag starter tellingen av de 24 timene på mandag som er første påfølgende virkedag. Det hender vi ikke rekker å pakke og sende din bestilling før 48 timer ved spesielle anledninger som Black Friday eller spesielle kampanjer/salgsdager eller ved sykdom.  

Når kommer pakken min?
Transporttiden varierer, avhengig av leveringsadresse. Normalt tar det fra 2-5 virkedager. Jo lenger nord du bor, desto lengre leveringstid. Når bestillingen er sendt, får du en e-post til adressen du har oppgitt med sporingsinformasjon. (Om du ikke mottar denne e-posten, sjekk i søppelposten).

Fast fraktpris og fri retur! 
Fast frakt på alle pakker fra 45 kr med PostNord og 69 med Bring. Retur er gratis. Bruk vedlagte returseddel. 

Retur tar lengre tid enn levering dessverre. Behandling av retur tar ca. 14 dager. 

Til Svalbard må det tillegges et ekstra fraktgebyr på kr 199,- på alle bestillinger uansett totalordre. Altså refunderer vi mva etter ordren er bestilt, men trekker fra 199,- som er Svalbard-tillegg. 

Angrerett
Du har full returrett på alle ordinære varer. Vi ønsker oss fornøyde kunder! Det medfølger alltid et angrerettskjema i pakken du mottar fra oss. Dette skjemaet fyller du ut og legger det i pakken sammen med varen(e) du returnerer. Du kan bruke originalemballasjen, eller pakke inn selv. Utenpå pakken du skal sende i retur, limer du på returseddelen som også lå vedlagt.

Husk at varen må returneres innen 14 dager, ubrukt og i den stand som den ble levert. Hvis innpakningen ikke er skadet eller forringet på noen måte (fremstår som ny), vil ikke åpning gi noen avkortning i angreretten. Dersom varen er tatt i bruk, gjelder ikke dette.

Bytte
Ønsker du en annen vare enn den du har mottatt (annen størrelse, farge eller modell) returnerer du varen du ved å bruke vedlagt returseddel og angrerettskjema. Vi krediterer din retur når varen ankommer vårt lager, og du får da pengene tilbake. Deretter handler du varen du ønsker ved å legge inn en ny bestilling i nettbutikken. (Vi får dessverre ikke sendt deg ny størrelse eller farge ved bytte gjennom nettbutikk/lager systemet). Du kan også kontakte oss på info@klesarven.no dersom du lurer på noe. 

International orders
All international orders must be placed at www.klesarven.com. This includes orders from Denmark and Sweden as well.

Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på spørsmål flere har i forbindelse med nettbutikken vår. Skulle du ikke finne svaret her kan du sende oss en e-post: info@klesarven.no så vil vi hjelpe deg. 

Klesarven har ingen fysisk butikk. I løpet av 2023 åpner vi showroom i Andebu der du kan se på og prøve klærne etter avtale. Dersom du ønsker å bestille en drakt, må dette gjøres i nettbutikken.

For å besøke showroom, ta kontakt med Matilde på info@klesarven så avtaler vi tid. Showroom åpner i 2023.

Vi har det aller meste av modeller og størrelser som du kan prøve på men ikke alt.

Nei. Foreløpig er det ikke andre som selger Klesarven design. 

Nei. Vi selger ikke på markeder.  

Nei, vi syr ikke klær på mål eller spesialbestilling. Men kontakt gjerne designer Lene for tips om hvordan tilpasse klærne på lene@klesarven.no

Bestilling

Ja, det går fint. Send en e-post til lene@klesarven.no med bestilling, samt levering adresse og organisasjonsnummer så sender vi EHF faktura og sender varene innen 24 timer. 

Om du har lagt inn en ordre men ikke fått ordrebekreftelse så skyldes dette som oftest at du har tastet feil e-postadresse. Da må du ta kontakt med oss så vi kan sjekke adressen og få lagt inn riktig. Det er viktig å registrere rett mailadresse. Er mailadressen feil blir all kommunikasjon også feil, bl.a. med Klarna.

Dersom varene ikke er sendt så kan du sende oss en e-post til info@klesarven.no og forklare hva du ønsker, om det er kansellering eller bytte av størrelser/produkt. Vi ønsker å hjelpe deg, men lageret er håndtert av ekstern hjelp så det kommer an på hvor raskt vi får svar. Er varene sendt så er det dessverre for sent med endringer. Da må du hente ut varene og sende i retur for bytte eller kansellering.

Levering

45,-

Du kan hente bestillingen din på lager. I kassen i nettbutikken velger du "hente på lager".

Pakken din sendes med PostNord eller Bring og du kan følge pakken din underveis med sporingsnummeret som du finner i sendingskvitteringen din på mail. Du får hentemelding på e-post når den er klar til henting i post i butikk eller pakkeboks.

Vi sender pakkene fra vårt lager i Askim. Du mottar ordren din ila 1-3 dager.

Du kan ikke endre hentested selv.  Ta kontakt med oss så videreformidler vi beskjed om endring av hentested.  

Du må hente pakken innen 14 dager ellers går den automatisk i retur, du kan ikke utsette den hentefristen. Om du skal på ferie eller lignende så ta kontakt med oss så kan vi sette utsendingen av ordren på hold. 

Returer og bytter

Du kan bruke vedlagt returetikett med sporing som du finner i pakken din. Helt gratis! Husk å fylle ut angrerettsskjema og legg ved. 

Returetikett ligger i pakken når du mottar den. Returetiketten kan brukes innen 14 dager. Finner du ikke returlapp i posen så kontakt oss så vi får sendt deg ny.  

Er du usikker på om vi mottar returen før betalingsfristen så er det lurt å betale for å unngå ekstra kostnader. Frys fakturaen din ved å logg deg inn på Klarna og registrer returen din, så pauses faktura der.

Dersom du vil bytte en vare må du legge inn en ny ordre. Returner de varene som ikke passet som en vanlig retur. Vi refunderer betalingen til deg så fort den kommer tilbake på lager. Dette skjer innen 14 dager.

Reklamasjon og feilsendinger

Noen ganger er det produksjonsfeil på plaggene og reklamasjon er nødvendig. Det hender også at pakker blir sendt med feil innhold. Ta kontakt med Matilde så ordner vi det så fort vi kan: info@klesarven.no 

Betaling og tilbakebetaling

Når vi mottar returen så registrerer vi returen hos oss og det registreres da også automatisk hos Klarna. Du vil da motta en mail om at returen din er mottatt og registrert og vi refunderer pengene dine. Det kan ta inntil 14 dager før du har pengene på konto. Vi refunderer til samme konto som beløpet kom ifra.

Nei det kan vi ikke, det blir betalt tilbake til samme konto som det kom ifra.

Kontakt Matilde på info@klesarven.no så skal vi ordre opp så fort vi kan!