Registrere bytte eller retur:
Fraktalternativer
Alle pakker blir sendt fra vårt hovedlager hos Colliflow lokalisert i Skien. Vi sender med Bring og PostNord. Sporingsinformasjon mottar du på separat e-post. Frakten tar 1-5 virkedager avhengig av postadresse. 

Dersom du ikke mottar ordrebekreftelse eller pakkesporing, anbefaler vi å sjekke søppelpost/spam-mappen.  

Dersom pakken ikke er fremme innen 7 virkedager må du ta kontakt med oss på e-post: info@klesarven.no

Pakkesporing
Din bestilling sendes normalt innen 24 timer på virkedager. Bestiller du på lørdag eller søndag starter tellingen av de 24 timene på mandag som er første påfølgende virkedag. Det hender vi ikke rekker å pakke og sende din bestilling før 48 timer ved spesielle anledninger som Black Friday eller spesielle kampanjer/salgsdager eller ved sykdom.  

Når kommer pakken min?
Transporttiden varierer, avhengig av leveringsadresse. Normalt tar det fra 1-3 virkedager. Jo lenger nord du bor, desto lengre leveringstid. Når bestillingen er sendt, får du en e-post til adressen du har oppgitt med sporingsinformasjon. (Om du ikke mottar denne e-posten, sjekk i søppelpost).

Fast fraktpris og enkel retur
Vi har fast fraktpris på alle pakker sendt med Bring og PostNord på 69 kr. Bytte er gratis. Du registrerer enkelt din retur eller bytte. Det tar inntil 14 virkedager fra pakken ankommer lageret vårt, til returen er ferdigbehandlet.

Vi tar gebyr for uavhentede pakker på 250 kr. Dersom du vil bytte eller returnere en pakke, må denne hentes ut og retur/bytte registreres på retursiden. Dersom du lar vær å hente den belastes du med gebyr.

Til Svalbard og Jan Mayen koster frakt kr 300,- på alle bestillinger uansett total ordre. På pakker med netto vareverdi over kr. 5000, vil fortolling på kr. 240 tilkomme. Prisen inkluderer 3 varer. Ytterligere varelinjer koster kr. 30 pr stykk.  Kontakt oss på info@klesarven.no om du ønsker å bestille.  Vi sender faktura og setter opp bestillingen. 

Bytte 
Ønsker du en annen vare enn den du har mottatt (annen størrelse, farge eller modell) returnerer du varen. Vi krediterer betalingen når pakken ankommer vårt lager, og du får da pengene tilbake. Deretter handler du varen du ønsker ved å legge inn en ny bestilling i nettbutikken. (Vi får dessverre ikke sendt deg ny størrelse eller farge ved bytte gjennom nettbutikk/lagersystemet). 

Angrerett
Du har full returrett på alle ordinære varer. Vi ønsker oss fornøyde kunder! Angrerettskjemaet fyller du ut digitalt når du registrerer din retur digitalt. 

Husk at varen må returneres innen 14 dager, ubrukt og i den stand som den ble levert. Hvis varen ikke er skadet eller forringet på noen måte (fremstår som ny), vil ikke åpning gi noen avkortning i angreretten. Dersom varen er tatt i bruk, gjelder ikke dette.

International orders
All international orders must be placed at www.klesarven.com. This includes orders from Denmark and Sweden as well.

Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på spørsmål flere har i forbindelse med nettbutikken vår. Skulle du ikke finne svaret her kan du sende oss en e-post: info@klesarven.no så vil vi hjelpe deg. 

Klesarven har ingen fysisk butikk. I løpet av 2023 åpner vi showroom i Andebu der du kan se på og prøve klærne etter avtale. Dersom du ønsker å bestille en drakt, må dette gjøres i nettbutikken.

Du kan avtale tid i showroom hverdager fra 10-15. For å besøke showroom, ta kontakt med Matilde på info@klesarven så avtaler vi tid. 

Vi har det aller meste av modeller og størrelser av Frøya, Fryd og Draum, samt alt tilbehør og Favn sjal.

Nei. Foreløpig er det ikke andre som selger Klesarven design. 

Nei. Vi selger ikke på markeder.  

Nei, vi syr ikke klær på mål eller spesialbestilling. Men kontakt gjerne designer Lene for tips om hvordan tilpasse klærne på lene@klesarven.no

Rabattkoder må legges til før du fullfører kjøpet. Vi kan dessverre ikke legge til rabattkoder i etterkant da systemet vårt ikke støtter dette.

Bestilling

Ja, det går fint. Send en e-post til lene@klesarven.no med bestilling, samt levering adresse og organisasjonsnummer så sender vi EHF faktura og sender varene innen 24 timer. 

Om du har lagt inn en ordre men ikke fått ordrebekreftelse så skyldes dette som oftest at den har havnet i søppelpost/spam-mappen, eller at du har tastet feil e-postadresse. Avsender er info@klesarven.no - søk oss opp i innboksen og søppelpost. Dersom e-posten er lagt inn feil må du ta kontakt med oss så vi kan rette det. Det er viktig å registrere rett mailadresse. Er mailadressen feil blir all kommunikasjon også feil, bl.a. med Klarna.

Dersom varene ikke er sendt så kan du sende oss en e-post til info@klesarven.no og forklare hva du ønsker, om det er kansellering eller bytte av størrelser/produkt. Vi ønsker å hjelpe deg, men lageret er håndtert av ekstern hjelp så det kommer an på hvor raskt vi får svar. Er varene sendt så er det dessverre for sent med endringer. Da må du hente ut varene og sende i retur for bytte eller kansellering.

Levering

45,-

Pakken din sendes med PostNord eller Bring og du kan følge pakken din underveis med sporingsnummeret som du finner i sendingskvitteringen din på mail. Du får hentemelding på e-post når den er klar til henting i post i butikk eller pakkeboks.

Vi sender pakkene fra vårt lager i Skien. Du mottar som regel bestillingen din i løpet av 1-3 dager.

Du kan ikke endre hentested selv.  Ta kontakt med oss så videreformidler vi beskjed om endring av hentested.  

Du må hente pakken innen 14 dager ellers går den automatisk i retur, du kan ikke utsette den hentefristen. Om du skal på ferie eller lignende så ta kontakt med oss så kan vi sette utsendingen av ordren på hold. 

Returer og bytter

Registrer returen din på Klesarven.no/retur, så genereres en digital QR-kode/fraktetikett. Du trenger ikke printer!

Vi legger ikke lengre ved fysisk returetikett i pakkene. Returetikett/fraktetikett genereres som en QR-kode etter at du har registrert returen din på Klesarven.no/retur. Denne koden viser du når du leverer inn pakken til Posten eller PostNord, så skriver de ut etikett for deg.

Er du usikker på om vi mottar returen før betalingsfristen så er det lurt å betale for å unngå ekstra kostnader. Du er selv ansvarlig for å betale Klarna-fakturaen, og vi refunderer betalingen din så snart pakken er fremme hos oss.

Dersom du vil bytte en vare må du legge inn en ny ordre. Returner de varene som ikke passet som en vanlig retur. Vi refunderer betalingen til deg så fort den kommer tilbake på lager. Dette skjer innen 14 dager. Klikk her for å registrere en retur/bytte.

Returprosessen tar ca 14 dager fra pakken kommer frem til lageret.

Reklamasjon og feilsendinger

Noen ganger er det produksjonsfeil på plaggene og reklamasjon er nødvendig. Det hender også at pakker blir sendt med feil innhold. Ta kontakt med Matilde så ordner vi det så fort vi kan: info@klesarven.no 

Betaling og tilbakebetaling

Når vi mottar returen så registrerer vi returen hos oss og det registreres da også automatisk hos Klarna. Du vil da motta en mail om at returen din er mottatt og registrert og vi refunderer pengene dine. Det kan ta inntil 14 dager før du har pengene på konto. Vi refunderer til samme konto som beløpet kom ifra.

Nei det kan vi ikke, det blir betalt tilbake til samme konto som det kom ifra.

Kontakt Matilde på info@klesarven.no så skal vi ordre opp så fort vi kan!