Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på spørsmål flere har i forbindelse med nettbutikken vår. Skulle du ikke finne svaret her kan du sende en e-post til support: kontakt@klesarven.no så vil vi hjelpe deg. 

Klesarven har ingen fysisk butikk. Men vi har et åpent kontor og showroom som kan besøkes.  Her kan du se og prøve på alle modellene vi har i nettbutikken.  Men du kan ikke handle.  Det må du gjøre på nett uansett. 

For å komme til showroom så ta kontakt med Lene på kontakt@klesarven så avtaler vi tid.  Det kan være i kontortid eller kveld. evt. helg hvis  det passer.  Vi holder til i Nesoddparken,  Løeshagaveien 49, 1450 Nesoddtangen. 

Vi har det aller meste av modeller og størrelser som du kan prøve på men ikke alt. Plagg på salg er ofte ikke tilgjengelig da disse utgår og alt ligger på lager.

Nei. Foreløpig er det ikke andre som selger Klesarven design. 

Nei. Vi selger ikke på markeder.  

Nei vi syr ikke klær på mål eller spesialbestilling. Men kontakt gjerne Lene for tips om hvordan tilpasse klærne.  

Bestillingen

Ja, det går fint.  Send meg e-post med bestilling samt levering adresse og organisasjonsnummer så sender jeg EHF faktura og sender varene innen 24 timer. 

Om du har lagt inn en ordre men ikke fått ordrebekreftelse så skyldes dette som oftest at du har tastet feil mailadressen. Da må du ta kontakt med oss så vi kan sjekke mailadresse og få lagt inn riktig. Det er viktig å registrere rett mailadresse. Er mailadressen feil blir all kommunikasjon også feil, bl.a. med Klarna.

Dersom varene ikke er sendt så kan du sende oss en mail og forklare hva du ønsker, om det er kansellering eller bytte av størrelser/produkt. Vi ønsker å hjelpe deg men lageret er håndtert av ekstern hjelp så det kommer an på hvor raskt jeg får svar. Er varene sendt så er det dessverre for sent med endringer. Da må du hente ut varene og sende i retur for bytte eller kansellering.

Levering

Akkurat nå har vi fri frakt på alle sendinger i Norge.  

Du kan hente bestillingen din på lager. I kassen i nettbutikken så velger du "hente på lager"  i stedet for fraktalternativ.  Du kan hente pakken på lager mellom 08.00 -16.00 mandag til fredag. Parkering utenfor inngang J:  Prime Cargo AS, Torvuttaket 26, Inngang J, 1450 Vestby.  Henvend deg til resepsjon der. Send meg en e-post så er vi sikre på at den ligger klar.

Pakken din sendes med Postnord og du kan følge pakken din underveis med sporingsnummeret som du finner i sendingskvitteringen din på mail. Du får hentemelding på e-post når den er klar til henting på et Postnord pick up point nær deg.

Vi sender varene fra vårt lager hos Prime Cargo i Vestby.  Varene sendes vanligvis ut 1-2 dager etter bestilling. Leveringstid er 1-5 dager. 

Du kan ikke endre hentested selv.  Ta kontakt med oss så videreformidler vi beskjed om endring av hentested.  

Du må hente pakken innen 14 dager ellers går den automatisk i retur, du kan ikke utsette den hentefristen.  Om du skal på ferie eller lignende så ta kontakt med oss så kan vi sette utsendingen av ordren på hold. 

Returer og bytter

Du kan bruke vedlagt returetikett med sporing som du finner i pakken din. Helt gratis!  Husk å fylle ut angrerettsskjema og legg ved. 

Returetikett  ligger i pakken når du mottar den.  Returetiketten kan brukes innen 14 dager. Angrerettskjema fulgte med i ordrebekreftelsen på e-post, det må du fylle ut for godkjent retur.  Finner du ikke returlapp i posen så kontakt oss så vi får sendt deg ny.  

Er du usikker på om vi mottar returen før betalingsfristen så er det lurt å betale for å unngå ekstra kostnader. Frys fakturaen din ved å logg deg inn på Klarna og registrer returen din, så pauses faktura der.

Dersom du vil bytte en vare må du legge inn en ny ordre. Vi sender de nye varene innen 1-2 dager. Returner de varene som ikke passet som en vanlig retur.  Vi tilbakefører pengene til deg så fort den kommer tilbake på lager.  

Reklamasjon og feilsendinger

Noen ganger er det produksjonsfeil på plaggene og reklamasjon er nødvendig.  Det hender også at pakker blir sendt med feil innhold. Ta kontakt med Lene så ordner vi det så fort vi kan: kontakt@klesarven.no 

Betaling og tilbakebetaling

Når vi mottar returen så registrerer vi returen hos oss og det registreres da også automatisk hos Klarna. Du vil da motta en mail om at returen din er mottatt og registrert og vi refunderer pengene dine. Det kan ta inntil 14 dager før du har pengene på konto. Vi refunderer til samme konto som beløper kom ifra.

Nei det kan vi ikke, det blir betalt tilbake til samme konto som det kom ifra.

Kontakt Lene på kontakt@klesarven.no  så skal vi ordre opp så fort vi kan!